25.4 C
Valencia
jueves, marzo 28, 2024

‘Oh, Germanes’, una oda a la feminidad de Gener

-

Gener, un quinteto formado por Carles Chiner, Pasqual Rodrigo, Enric Alepuz, Vicent Todolí y César Castillo, son un grupo valenciano con apenas dos años. Ahora regresan con su segundo LP, ‘Oh, germanes!’ (Mésdemil, 2016), que se estrenó oficialmente, y digitalmente, el 4 de octubre y que el 10 de octubre estará disponible en formato físico.

El álbum, grabado en directo en los estudios de Paco Loco en el Puerto de Santa María (Cádiz), consta de 11 canciones que giran al rededor de la figura femenina y que como ellos mismo dicen ‘son canciones sobre mujeres, cantadas por hombres‘. Han transformado los sonidos de su último disco para adentrarnos en potentes oníricas melodías, marcadas fuertemente por las pistas vocales, tanto a nivel de coro como la robusta y descomunal voz de su frontman Carles Chiner. De entre todas las que forman el LP, desde La Gramola de Keith destacamos las siguientes:

  • El disco empieza con una potente canción, Vudú contra els senyors de la guerra, donde hay una primera parte más sinuosa, donde los coros vocales adquieren una gran importancia melódica, para dar paso a un psicodélico blues donde Carles Chiner muestra ya su enorme voz. 
  • Qui t’estima es posiblemente la canción más popera que encontremos en el disco, con un marcado ritmo frenético, pero sin renunciar a esos riffs psicodélicos que van a estar muy presente en todo el trabajo.
  • El single con el que nos anunciaban Oh, Germanes! es el tercer corte, un tema que envuelve y resume a la perfección este magnifico trabajo de los valencianos. Les dones nos ofrece, desde una tierna voz, una oda a la feminidad.
  • La reina de l’oceà, una canción de cuna, lenta, sentida, con relajantes sonidos marítimos de fondo que nos recuerda como el océano (ahora el Mediterráneo se les une por desgracia) sirven de amargas autopistas para llegar a Europa, todo esto aliñado con una única guitarra eléctrica. Para un exquisito remate se pueden escuchar voces en forma de llanto, que recuerdan mucho a las voces que aparecían en ‘2001, Odisea en el espacio‘ cuando los monolitos hacían acto de presencia, mostrando así la natural evolución de este magnífico quinteto valenciano, capaces de hacerte subir en una montaña rusa de emociones del buen gusto y para muestra un botón.

2

Gener, un quintet format per Carles Chiner, Pasqual Rodrigo, Enric Alepuz, Vicent Todolí, i César Castillo, són un grup valencià amb tot just dos anys. Ara tornen amb el seu segon LP, ‘Oh, germanes!‘ (Mésdemil, 2016), que es va estrenar oficialment, i digitalment, el 4 d’octubre i que el 10 d’octubre estarà disponible en format físic.

L’àlbum, gravat en directe en els estudis de Paco Loco al Puerto de Santa Maria (Cadis), consta d’11 cançons que giren al voltant de la figura femenina i que com ells mateix diuen ‘són cançons sobre dones, cantades per homes‘ . Han transformat els sons del seu últim disc per endinsar-nos en potents oníriques melodies, marcades fortament per les pistes vocals, tant a nivell coral com la robusta i descomunal veu del seu frontman Carles Chiner. D’entre totes les que formen el LP, des de La Gramola de Keith destaquem les següents:

  • El disc comença amb una potent cançó, ‘Vudú contra a els senyors de la guerra’, on hi ha una primera part més sinuosa, on els cors vocals adquireixen una gran importància melòdica, per donar pas a un psicodèlic blues on Carles Chiner mostra ja la seva enorme veu.
  • ‘Qui t’estima’ és possiblement la cançó més popera que trobem en el disc, amb un marcat ritme frenètic, però sense renunciar a aquests riffs psicodèlics que van a estar molt present en tot el treball.
  • El single amb el qual ens anunciaven Oh, Germanes! és el tercer tall, un tema que envolta i resumeix a la perfecció aquest magnífic treball dels valencians. ‘Les dones‘ ens ofereix, des d’una tendra veu, una oda a la feminitat.
  • La reina de l’Oceà‘, una cançó de bressol, lenta, sentida, amb relaxants sons marítims de fons que ens recorda com l’oceà (ara la Mediterrània se’ls uneix per desgràcia) serveixen de amargues autopistes per arribar a Europa, tot això amanit amb una única guitarra elèctrica. Per a un exquisit rematada es poden escoltar veus en forma de plor, que recorden molt a les veus que apareixien en ‘2001, Odissea a l’espai‘ quan els monòlits feien acte de presència, mostrant així la natural evolució d’aquest magnífic quintet valencià, capaços de fer-te pujar en una muntanya russa d’emocions del bon gust i per a mostra un botó.

 

- Advertisment -spot_img
Alexandre Zaragozà
Alexandre Zaragozà
Profesor y proyecto de investigador en una vida dirigida por David Lynch. Si se me permite el ácido oxímoron, indiependientemente mainstream.
- Advertisement -spot_imgspot_img
- Advertisement -spot_imgspot_img